3 November 2017

TEKANAN DARAH TINGGI SEMAKIN MENURUN DENGAN PENGAMBILAN SUPLEMEN YANG DIYAKINI SELAMAT



TEKANAN DARAH TINGGI / HYPERTENSI
Jantung kita berfungsi sebagai alat mengepam di mana ia mengucupdan berehat. aktiviti ini menghasilkan tekanan yang membawa drah keseluruh badan. Tekanan darah ini berbeza bagi setiap seseorang individu dan bacaannya juga berbeza. Tekanan darah tinggi atau Hypertensi adalah penyakit dalam diam yang mengakibatkan banyak komplikasi dan juga kematian jika tidak dirawat.
  • Di Malaysia, Kajian Kesihatan dan Morbiliti Kebangsaan II menunjukkan peratusan kejadian penyakit ini adalah 24%
  • Lebih 2,800,000 rakyat Malaysia mempunyai tekanan darah tinggi. Malangnya 80% tidak menyedarinya. Ia merupakan pembuluh No.1 di Malaysia (Persatuan Hipertensi Malaysia, pada tahun 2008)
  • Kira-kira 4.8 juta orang atau 43% daripada rakyat Malaysia yang berusia 30 tahun ke atas menghidapi tekanan darah tinggi (The National Health and Morbility Survey, Jan 2010)
PENYEBAB TERJADINYA TEKANAN DARAH TINGGI
Penyebab tekanan darah tiggi selalunya tidak diketahui walaupun selepas pemeriksaan doktor. Walaubagaimana ia juga boleh disebabkan oleh :

Cara hidup tidak aktif
Umue melebihi 35 tahun
Kegemukan
Paras kolesterol tinggi
Faktor keturunan & sejarah keluarga
Pengambilan alkohol yang berlebihan & merokok
Pengambilan garam yang tinggi
ubatan seperti steroid, ubat antiradang bukan steriod
Penyakit buah pinggang

Pada usia 30-an pun dah boleh dapat penyakit tekanan darah tinggi tanpa kita sedar. Banyak yang perlu diambil kira dari pemakanan dan kehidupan harian kita. Bila kita dah tahu ibubapa kita ada penyakit tekanan darah tinggi, banyak yang perlu kita jaga dalam pesekitaran sekeliling dan juga pemakanan harian.

Cerita seorang ibu yang sudah berumur 60 an dan sudah 3 tahun mengidap tekanan darah tinggi tapi akhirnya tekanan darah turun selepas menggunakan produk yang sentiasa menjadi pilihan semua orang yang nak kesihatan yang lebih baik untuk dirinya.

[TEKANAN DARAH MENURUN, ALAHAN MAKANAN HILANG]


Assalamualaikum dan selamat sejahtera. Nama saya Zahrah Bt. Abd Basit, berusia 60 tahun dan mempunyai 6 orang anak. Saya kini menetap di Melaka dan merupakan seorang suri rumah.

Saya menghidap penyakit darah tinggi dan juga mengalami masalah cramp ketika tidur terutamnya pada waktu malam di dalam bilik yang berhawa dingin. Saya juga selalu mengalami gatal-gatal apabila makan makanan seafood dan ayam. Penyakit gatal-gatal ini telah saya alami sejak 10 tahun lamanya manakala darah tinggi dan cramp kaki pula lebih kurang 3 tahun. Saya juga jerap ke hospital untuk mengambil ubat supaya dapat mengurangkan masalah yang saya hadapi ini.

Anak saya, Nur Feiza Naquieb telah mencadangkan kepada saya untuk menggunakan supplemen Shaklee iaitu Garlic Complex, Lecithin, Alfalfa Complex dan juga Ostematrix. Beliau merupakan pengedar sah Shaklee dan pengguna tegar produk-produk Shaklee. Saya terus berminat untuk menggunakan produk Shaklee selepas membaca flyers yang diberikan oleh anak saya itu.

Saya mengambil produk Shaklee seperti yang dicadangkan dan tidak menggunakan sebarang produk lain semasa menggunakan supplemen Shaklee dan Alhamdulillah saya tidak mengalami sebrang healing crisis semasa menggunakannya.
 
Alhamdulillah, dalam tempoh setahun, tekanan darah saya mulai menurun, 130/80. Masalah cramp dan gatal-gatal juga kini tiada lagi.Yang bestnya, ada yang teka umur saya dalam 40an. Nampak kaki tidak cramp lagi dan tekanan darah sudah OK dan stabil.

Saranan saya kepada anda, tidak salah untuk berikhtiar dengan suplemen tapi pastikan supplemen tersebut selamat dan berkesan. Saya sangat gembira kerana tiada lagi alahan pada ayam dan seafood, kaki tidak cramp lagi dan tekanan darah sudah OK.


Terima kasih kepada anak saya sebab kenalkan saya dengan produk Shaklee.Alhamdulillah.

Dengan sedikit pengalaman yang telah ada tekanan darah tinggi dan mengambil suplemen shaklee sebagai ikhtiar untuk mengurangkannya adalah pilihan yang tepat! Pastikan anda juga ambil untuk kesihatan yang lebih baik.

PERTANYAAN ATAU PESANAN
Sekiranya anda mempunyai sebarang pertanyaan berkaitan suplemen Shaklee, anda boleh terus hubungi saya di talian 0192768114. Saya akan membantu untuk pembelian dan penghantaran kepada anda berserta konsultasi, tips dan cara pengambilannya.

Anda juga boleh terus membuat pembelian secara online dengan menggunakan pemesanan dibawah ini menggunakan kad debit atau kad kredit. Anda juga akan dihubungkan terus ke website Shaklee untuk pembelian.

TEKANAN DARAH TINGGI


No comments:

Post a Comment