13 November 2017

KEHAMILAN YANG SANGAT SELESA DENGAN VITAMIN YANG SELAMAT



Bila bercerita pasal kehamilan, ramai sangat kan cerita. Macam-macam cerita, ade yang sakit badan la, ada yang hemoglobin rendah la, ada yang kencing manis la, darah tinggi la dan banyak lagi masalahnya.

Tak terkecuali saya pun banyak cerita nya bila hamil kali kedua. Tup tup tup kehamilan kedua saya ada kencing manis. Penyelah berfikir kenapa boleh ada. Lepas suami tenangkan tu dia kata tak da apa. Teruskan je apa yang nurse sarankan dan in Sya Allah semuanya ok.

Berbalik kepada kehamilan, memang dah ada kencing manis nie macam-macam peel keluar. Ada yang turun berat badan, ada yang cek darah terlalu tinggi, ada yang nak pitam, ada yang makan pun sampai berdiet-diet  sebab nak kawal kencing manis tu. Ada la orang kata bila kencing manis nie baby akan besar daripada biasa. Oh my, sapa tak risau kan. Saya dengar pun boleh stress tau.

Tapi dengan kehamilan kedua nie, saya amalkan SET HAMIL SHAKLEE yang mana banyak sangat bantu saya dari segi kesihatan saya. Terlalu banyak sampai saya sendiri pun macam tak sangka, betul ke nie, betul ke nie.

Dari awal kehamilan, bila check  darah untuk kencing manis mesti terkawal. Selalunya check 3.5 hingga 5.1 ja. Tak lebih pada tu walaupun lepas makan. Sebab kadang-kadang bila kita makan, darah akan lebih tinggi daripada biasa dan mesti kena repeat check darah seminggu sekali. Tapiiiii saya sebulan sekali ja check.

Untuk hemoglobin, memang sentiasa diparas yang memberangsangkan, 11.0 keatas. Ada masa tu turun disebabkan ambil air berkafien dan makan makanan yang masam-masam, tapi mujur la juga konsisten ambil vitamin vitalea, naik semula. Tu saya ambil bersama jus orange, nurse cadangkan.

Berat, memang berat pun seiring naik juga kan bila hamil nie. Sepanjang kehamilan berat saya terkawal dan tidak mendadak naik macam kehamilan pertama. Akhir berat saya naik sebelum bersalin sebanyak 10 kilo je. Masa tau kehamilan tu dah masuk 2 bulan berat dah 50kg.

Badan tak yah cakap la, memang bertenaga je. Dengan keadaan naik rumah tu naik turun tangga, opis pun naik turun tangga, alhamdulillah tak cepat penat dan letih. Biasalah, bila cukup vitamin dalam badan, memang letih tu lambat sangat nak datangnya. 

Bila bekerja, ada masanya tekanan juga. Tapi dengan ambil set hamil shaklee, tekanan dan emosi saya sangat terkawal. Tak la terganggu sangat dek nak memikir anak di rumah ibu, suami yang jauh dan kerja luar yang harus diselesaikan.

Yang paling bestnye, kehamilan kali nie kurang nak sakit-sakit badan, lenguh-lenguh, kebas-kebas, apatah lagi cramp kaki. Yang tu syok sebab tidur sangat berkualiti dan tak menggangu pun masa tidur. Boleh kira la berapa kali je cramp kaki yang kena. 

Exrta ambil SET HAMIL SHAKLEE nie, mestilah bonus kecantikan. Jerawat terkawal tang muka, tak le nak lesu sepanjang kehamilan. Berseri je dari awal hamil sampai nak bersalin. Tu bonus tau bila ambil. Tanpa disangka, tanpa diduga. Sampai orang cakap macam tak mengandung pun sebab muka pun tak nampak macam orang mengandung. Berseri je.

Alhamdulillah sehingga kini saya amalkan mengambil vitamin-vitamin semasa kehamilan, sebab bukan kehamilan je boleh makan vitamin, sampai bila-bila dan orang yang tidak hamil pun boleh makan untuk kesihatan diri. 

Kebaikan ambil SET HAMIL SHAKLEE nie :

Kulit tak kusam dan berjerawat
Sentiasa bertenaga dan cergas
Tidur pun lena
Kurang cramp kaki
Hemoglobin pun cantik
Kurang stress
Mengurangkan sembelit dan penghadaman lebih lancar
Cukup nutrisi dalam badan untuk bayi dan ibu
Pertumbuhan bayi pun sihat
Kesihatan pun lebih baik. Kurang sakit demam selesema dan batuk

Nak diceritakan banyak manfaat ambil set hamil Shaklee nie. nak tahu apa manfaat nye kena la cuba. Bagus untuk ibu dan anak juga. 

SET HAMIL SHAKLEE YANG FARAH CONSUME

PERTANYAAN ATAU PESANAN
Sekiranya anda mempunyai sebarang pertanyaan berkaitan suplemen Shaklee, anda boleh terus hubungi saya di talian 0192768114. Saya akan membantu untuk pembelian dan penghantaran kepada anda berserta konsultasi, tips dan cara pengambilannya.

Anda juga boleh terus membuat pembelian secara online dengan menggunakan esell dibawah ini menggunakan kad debit atau kad kredit. Anda juga akan dihubungkan terus ke website Shaklee untuk pembelian.

SET HAMIL SHAKLEE

 



3 comments: