18 November 2017

SEKIAN LAMA MENAMPUNG SAKIT GOUT AKHIRNYA PULIH DENGAN VITAMIN SHAKLEE


 GOUT

Adalah suatu penyakit fizikal akibat dari pengumpulan asid urik yang berlebihan didalam badan. Asid urik berlebihan ini terjadi apabila badan tidak dapat memecahkan purine yang terhasil dari pemakanan beberapa jenis bahan makanan. 

Perlu diketahui bahawa asid urik ini diperlukan oleh badan kita dan dalam keadaan normal, badan akan memecahkan purine ini keapada asid urik. Tetapi apabila sistem penapisan buah pinggang gagal untuk menapis dan mengeluarkan asid urik ini dari badan , ia akan menghasilkan terlalu banyak asid urik didalam badan yang menyebabkan buah pinggang tidak sempat menampung asid urik yang perlu ditapis dan dikumuhkan.

Bila terjadi keadaan seperti itu, makan asid urik akan berkumpul dan menjadi semakin banyak menyebabkan ianya meresap kebahagian sendi dan mengeras. Akibatnya, sendi membengkak dan berdenyut disebabkan kristal yang terbentuk tadi menyerang bahagian tisu-tisu sendi.

Antara punca kegagalan buah pinggang berfungsi dengan baik adalah kemungkinan keupayaan sebenar buah pinggang terjejas. 

Tanda-tanda gout :

- Kebiasaanya menyerang ibu jari kaki (lebih kurang 75% daripada semua serangan pertama). Ibu jari kaki akan menjadi merah, panas, bengkak dan tersangat sakit.

- Serangan selalunya berlaku secara tiba-tiba, kerap kali semalaman.

- Sendi yang diserang menjadi bisa sehinggakan geseran dengan selimut pun begitu menyeksakan.

- Sakit mungkin berlarutan berhari-hari, atau sekurang-kurangnya 1-2 minggu untuk reda jika tidak dirawat.

- Sakit mungkin menyerang kembali selepas berminggu atau bulan.

- Gout boleh menyerang sendi-sendi lain seperti buku lali, lutut, pergelangan tangan dan jari.

- Benjolan akan timbul dekat sendi serta cuping telinga yang disebabkan oleh timbunan asid urik yang mungkin kelihatan seperti kapur.

- Pengumuhan air kencing yang lebih banyak dan kerap.

- Juga boleh berlaku dalam keadaan tiba- tiba dan tanpa mempunyai sebab yang ketara. Tetapi dalam keadaan tertentu juga, serangan penyakit gout juga boleh berlaku iaitu kekurangan air dalam tubuh bila makan secara berlebihan, minum air beralkohol, kecederaan pada sendi dan juga selepas pembedahan.

- Bila tengah malam iaitu pesakit merasa sejuk seperti disiram air sejuk di tempat sakit dan ini akan menyebabkan mereka mengigil dan demam dan ini mungkin akan berlaku seminggu dua minggu dan kemudiannya akan berhenti secara sendirinya rasa sakit.

Entry yang sebenar bagi pesakit gout selepas mengamalkan VIVIX SHAKLEE. Jom baca kisahnya.

Assalamualaikumwbt
Saya Asfa Norain Masri. Sayadoakan semoga anda sihat selalu. Saya ingin berkongsi dengan anda semua shaklee effect suami saya selepas amalkan pengambilan vitamin shaklee.

Masa mula tanda gout.

Suami saya selalu mengadu sakitdibahagian ibu jari kaki dan buku lali sehingga terpaksa mengambil ubat tahan sakit setiap kali sakit. itulah ubat yang mudah didapati. Paling menyedihkan sakitnya semakin teruk semakin bengkak seolah-olah dicucuk seluruh bahagian kaki. Bayangkan kalau kita yang terpelecok kaki atau sakit tumit setiap kali jalan.

Aduh pasti bisa sekali. Sakitnya tiadatertanggung. Itulah yang suami saya rasakan. Setiap kali itulah apabila pergi ke klinik mesti suami request kepada doktor untuk mengambil suntikan. Doktor menyarankan untuk membalut kaki dan menyapukan krim bagi mengurangkan masalah keradangan bengkak yang dialami.

Ambil suntikan tahan sakit untuk kurangkan sakit.

Hari berganti hari sakit suami saya semakin kerap menyerang kembali dan suntikan tahan sakititulah pilihan terbaik dan menajdi rutin apabila suamisaya sakit. Kesian mengenangkan suami selalu menahan sakit ketika bekerja. Pekerjaan suami saya memerlukan untuk memakai safety boot dan sentiasa berjalan. Pada mulanya kami menyangka suami mengalami masalah tulang retak. Suami pun membuat xray kaki di hospital. Doktor memberitahu tiada tanda keretakan kedua kaki suami. Lega rasanya.

Memandangkan suami saya jenis yang aktif bersukan saya sarankan suami pergi berurut dengan pelbagai keistimewaan si tukang urut ura dan urut betulkan ibu jarai kaki yang bengkak. Sakitnya masa diurut hanya suami yang lebih mengerti. Jeritan suami masa diurut memilukan hati saya.

Sakit berulang-ulang dan doktor sahkan.......

Boleh dikatakan hampir setiap bulan sakit berulang semula capkali seuami saya tersilap makan dan minum. Suami sering mengadu kaki tersa sangat berbisa sekali apabila cuba berjalan. Sebak saya meliha suami berjalan hencut-hencut. Ada ketika sehingga terpaksa papah dinding. Ada masanya suami saya tidak tahan menahan sakit apabila menyerang secara tiba-tiba tanpa mengira masa. Suami cakap makan ubat apapun dah tak ada kesan.

Suami saya sering menyangkal apabila saya mengatakan mungkinkah penyakit gout. Takkan di usia 30 an sudah mempunyai amsalah gout. Akhirnya kami sepakat untuk membuat pemeriksaan darah. Saat menanti keputusan ujian darah suami rasa berdebar. Jeng jeng. Doktor menjelaskan keputusan darah suami saya dan ia jelas menunjukkan paras asid urik yang agak tinggi di dalam darah lantas mengesahkan penyakit gout.

Ambil suplemen sebagai alternatif

Selepas mengetahui penyakit yang menghantui suamisaya selama beberapa tahun ini kami cuba berikhtiar dengan pelbagai jenis ubat dan jus yang boleh membantu mengurangkan sakit. Namun tiada hasil. Malah suami juga mengamalkan pelbagai petua bagi mengurangkan sakit. Tetap tidak berkesan. Sedih sakit itu tidak pernah berkurang.

Alhamdulillah akhirnya dengan izin dari Allah yang Maha Penyembuh kesihatan suami saya semakin berkurangan dari ahari ke hari setelah konsisten mengambil suplemen Shaklee. Suami saya mengambil Vivix Alfalfa Omega Herblax dan Lecithin secara konsisten setiap hari. Saya sering mengingatkan suami untuk kurangkan pengambilan minuman bergula dan banyakkan pengambilan air kosong.

Pengambilan vitamin ini membantu mengurangkan amsalah keradangan bisa bengkak gout yang dialami suami saya.
Membantu menyingkirkan toksin dalam badan.
Membantu mengurangkan masalah keradangan bengkak disebabkan masalah gout.
Membantu melawaskan pembuangan usus dan kencing.
Membantu mengurangkan risiko batu akrang dan memperbaiki eksihatan buah pinggang.

Bebas daripada sakit gout dan jaga pemakanan

Sekarang suami saya tiada lagi sakit setiap bulan seperti dahulu. Kini tiada lagi suntikan. Saya rasa bersyukur sangat. Paling penting pengambilan makanan yang tinggi purin harus dikurangkan bagi menjaga kesihatan. sehingga sekrang suami masih lagi amalkan pengambilan vitamin Set Detox terdiridari Herbalax Alfalfa dan Lecithin bagi menyingkirkan toksin berlebihan di dalam badan sekaligus meningkatkan kesihatan fungsi sendi. Terima kasih Shaklee. Alhamdulillah.


Syukur alhamdulillah masih diberi peluang olehNya untuk sihat. Ikhtiar dan usaha serta doayang tidak putus juga membantu dalam penyembuhan ini. 
PERTANYAAN ATAU PESANAN

Sekiranya anda mempunyai sebarang pertanyaan berkaitan suplemen Shaklee, anda boleh terus hubungi saya di talian 0192768114. Saya akan membantu untuk pembelian dan penghantaran kepada anda berserta konsultasi, tips dan cara pengambilannya.

Ada juga boleh terus membuat pembelian secara online dengan menggunakan esell dibawah ini menggunakan kad debit atau kad kredit. Anda juga akan dihubungkan terus ke website Shaklee untuk pembelian.
 FULLSETSAKIT GOUT

No comments:

Post a Comment