11 July 2017

'PLANTAR FASCITIS' (SAKIT TUMIT) SEMBUH DENGAN SUPLEMEN SHAKLEE




PLANTAR FASCITIS

“PLANTAR FASCITIS” yang dikenali dengan  kerosakan  yang berlaku pada ligament kaki. Ianya adalah masalah yang biasa berlaku pada tumit kaki. Keadaan ini berlaku apabila ligament yang dinamakan ligament itu mula menjadi lemah dan koyak. Namun kesakitan itu lebih tertumpu pada tumit (calcaneus bone) di mana ligament itu melekat di situ.

Kerosakan tisu ligament mengakibatkan radang dan seterusnya menyebabkan kesakitan terutama di awal pagi. Ini tidak akan terjadi pada waktu malam kerana kerosakan tisu dan radang akan beransur pulih. Maka yang mengalaminya akan berasa selesa di tengah malam.

Faktor umur juga memainkan peranan yang sangat penting. 

Namun setiap orang mempunyai tindak balas yang berbeza dalam proses penyembuhan., ada yang sembuh dalam masa yang singkat da nada yang sembuh dalam masa yang lama. Setiap penyakit yang kompleks begini, tanpa kesabaran, ia akan menyebabkan pesakit bertambah rungsing dan boleh berada dalam kemurungan.

Disini, saya ingin menceritakan keadaan bagaimana seorang wanita ini mengalami masalah sakit tumit yang lama dan mengambil keputusan ingin mencuba suplemen Shaklee.

[DERITA SAKIT TUMIT BERAKHIR SELEPAS AMALKAN SUPPLEMEN SHAKLEE]

Nama saya Nadia Ezdnie Norazman, berumur 35 tahun dan saya adalah suri rumah sepenuh masa. Saya telah dikurniakan 2 orang cahaya mata.

Pada 23 November 2015 saya di diagnosis dengan "PLANTAR FASCITIS" tau bahasa senangnya sakit tumit. Sakit yang saya alami ini adalah sakit yang teramat sangat sampai takut untuk saya memulakan langkah. Kesakitan terlampau terutama di awal pagi.

Kronologi kes saya ini bermula dari kepulangan saya dari melancong. Pada mulanya saya ingatkan kaki saya sakit setelah penat berjalan masa melancong, mana tidaknya masa melancong tu semua tempat dijelajahi dari gunung sampailah ke lautan. Seharian berehat di rumah, tumit saya masih sakit dan akhirnya pergi berjumpa doktor. Doktor memberikan "PAINKILLER". Selepas makan ubat tersebut kesakitan saya terubat. Dari peristiwa tersebut tumit akan on off on off.

Kesakitan yang teruk saya alami sekali lagi semasa saya melancong lagi dan penderitaannya semakin perit sampai saya tidak boleh berjalan. Apa lagi terus ambil ubat tahan sakit tapi masa itu terasa rugi kerana seharian tidak dapat berjalan dan bershoping kerana saya kena berehat sahaja di bilik hotel. Sampai di Malaysia saya terus mendapatkan rawatan di Horpital. Setelah membuat beberapa ujian klinikal di hospitak terutama X-ray doktor mengesahkan saya menghadapi "PLANTAR FAscitis".

Selepas di diagnos dengan penyakit tersebut bermula episod untuk merawat. Setiap kali sakit menjelma peneman setia adalah 'PAINKILLER". Pemilihan kasut juga penting bagi saya. Setiap kasut saya mesti mempunyai lapisan dalam (insole) yang lembut dan selesa. Penggunaan kasut/seliapr mendatangkan kebaikan serta boleh menghindari dari menghidapi sakit tumit ini.

Selain daripadaitu, saya juga memerlukan suntikan pada bahagian tumit saya. Masa ini saya rasa sungguh menderita. Tuhan hanya menarik satu nikmat dari saya tapi saya terasa cukup menderita. Kesakitan pada tumit ini melibatkan kos pembelian yang mahal, namun kasut yang sesuai mendatangkan kebaikan serta boleh menghindari dari menghidapi sakit tumit ini.

Selama beberapa bulan saya hanya bergantung dengan rawatan seperti saya sebutkan di atas. Pada bulan Disember 2016, terdertik di hati untuk mencuba produk Shaklee. Mulanya saya mengambil produk yang mengurangkan berat badan dan saya berjaya dengan set tersebut. Dari situ saya add on Ostematrix dan Sustained Release Vita-C Plus. Saya mula mengambil Ostematrix 4 biji setiap malam dan Vit-C 1 biji sebelah pagi. Setelah sebulan mengambil Ostematrix dan Vit-C tersebut, kesakitan yang saya alami semakin berkurang dan akhirnya saya dapat tumit kaki saya yang dahulu.

Alhamdulillah, 2 minggu yang lepas saya baru pulang dari melancong dan saya tidak lagi merasai kesakitan yang pernah saya alami. Saya tidak lagi bergantung pada PAINKILLER dan yang paling saya gembira saya dapat menggunakan segala jenis fashion kasut yang ada di pasaran. Pergerakan saya tidak terbatas lagi. Bertambah gembira lagi masalah SINUSITIS/RESDUNG saya juga dapat diubati dan kulit saya bertambah berseri-seri.

Pelaburan yang saya buat bersama Shaklee berbaloi kerana bila kita menggunakan produk Shaklee untuk 1 tujuan, kita akan dapat banyak manfaat dari sudut lain jugak. Kesan Shaklee terhadap saya sangat awesome.. Saya dapat menurunkan berat badan saya dan dalam masa yang sama sakit tumit dan resdung saya dapat diatasi. Bak kata dari kawan saya, Sesungguhnya sakit itu MAHAL!!!
PREVENTION IS BETTER THAN CURE.



PERTANYAAN ATAU PESANAN


Sekiranya anda mempunyai sebarang pertanyaan berkaitan suplemen Shaklee, boleh terus hubungi Farah Hanim di talian 0192768114. Saya akan bantu untuk pembelian dan penghantaran kepada anda beserta dengan konsultasi, tips dan cara pengambilannya.

Anda juga boleh terus membuat pembelian secara online melalui e-sell Shaklee dengan menggunakan kad debit atau kad kredit. Klik link dibawah untuk membuat pembelian dan anda akan dihubungkan terus ke website Shaklee.

SET KURANGKAN SAKIT TUMIT

 

No comments:

Post a Comment