9 June 2017

KRIM YANG SELAMAT UNTUK ANAK ANDA



Sangat lazim untuk seorang bayi kulit yang sangat sensitive dan antibody lemah lagi semasa mereka bayi.
Semasa didalam kandungan, bayi dilindungi secukupnya oleh lapisan semulajadi yang dipanggil verbiks dan lipid yang dikenali sebagai seramida. Kedua-dua lapisan lembapan ini penting kerana kulit bayi yang baharu dilahirkan adalah 30% lebih nipis daripada orang dewasa.

Struktur kulit bayi membuatkan ia lebih cenderung kepada iritasi, jangkitan serta alahan dan akan terus berkembang sepanjang tahun pertama memulakan kehidupan yang baru.

Tahap sensitivti kulit bayi sangat berbeza dengan orang dewasa sebab badan kita sudah kebal dan boleh menghalang daripada berlaku. Tetapi bagi seorang kanak-kanak mereka akan mudah berjangkit. 

Oleh itu, sangat perlu untuk kira menjaga persekitaran yang bersih dan jauhkan dari bahan-bahan yang boleh menyebabkan kulit kanak-kanak terdedah kepada kekotoran dan jangkitan kuman.

Bagaimana Shaklee membantu anak-anak yang masih kecil dengan kulit sensitive?

Dinamakan Herbal Blend Multi Purpose Cream dan antara kebaikan cream nie adalah :



Sangat sesuai dari bayi sehinggalah orang dewasa dan ia juga dipanggil krim ajaib..
Wajib untuk setiap rumah ada krim nie tau !

Saya nak kongsikan satu testimoni seorang kanak-kanak yang kulitnya sensitife beransur sembuh dengan menggunakan krim Herbal Blend Shaklee.



[KULIT SENSITIF BERANSUR SEMBUH SELEPAS AMALKAN HERBAL BLEND SHAKLEE]

Saya amat teruja untuk berkongsi pengalaman saya bersama Shaklee. Walaupun nampak remeh temeh di mata orang lain tetapi tetap merisaukan hati dan perasaan saya sebagai seorang ibu.

Saya dikurniakan 2 orang cahaya mata, sulung lelaki dan yang kedua perempuan. Di sini saya ingin berkongsi cerita mengenai anak perempuan saya yang bernama Amna Bt. Firas yang berusia 2 tahun.

Dia mempunyai kulit yang sangat sensitif dan dia juga mempunyai hobi yang sangat menarik iaitu mengkopeng/menggaru kudis yang ada di tubuh badannya sampai kudis tersebut luka kembali dan meninggalkan kesan parut yang tidak diigini. Ibu mana tidak runsing, tubuh anak daranya penuh dengan parut dan berbintang timur!!!!

Inilah contoh luka (dalam gambar) yang selalu si Amna menggaru/mengkopeng luka tersebut sehingga berdarah semula. Sebelum saya menggunakan Herbal Blend luka sebegini akan mengambil tempoh yang lama untuk sembuh bagi kulit Amna. Lama-kelamaan luka ini akan meninggalkan parut dan mengambil masa yang lama untuk kulit Amna untuk sembuh sepenuhnya seperti kulit asalnya.

Saya tidak perlu risau lagi dengan keadaan kulit Amna setelah saya mengamalkan Herbal-Blend di kulitnya. Selain dari luka, saya juga akan menyapukan krim Herbal Blend ini kepada Amna sekiranya terdapat gigitan nyamuk atau serangga ataupun gatal pada kulit dan ruam-ruam lampin. Setakat ini masalah saya telah dirungkai. It look simple but it is amazing for me. That is Shaklee.

**************************************************************************************
Bila terjadi dekat anak memang kita rasa macam kesian sangat. Lagi-lagi anak yang memang dari darah daging kita. Jadi macam tu kita pun mula la risau. Biasanya kita akan jaga kebersihan dengan lebih baik lagi. Tu semua untuk kepetingan keluarga kita. Jangan biarkan anak anda terbiar dengan kulit yang senstitif. Carilah alternatif untuk mengurangkan/menghilangkan terus dari tubuh mereka.
 
PERTANYAAN ATAU PESANAN

Sekiranya anda mempunyai sebarang pertanyaan berkaitan suplemen Shaklee, boleh terus hubungi Farah Hanim di talian 0192768114. Saya akan bantu untuk pembelian dan penghantaran kepada anda beserta dengan konsultasi, tips dan cara pengambilannya.

Anda juga boleh terus membuat pembelian secara online melalui e-sell Shaklee dengan menggunakan kad debit atau kad kredit. Klik link dibawah untuk membuat pembelian dan anda akan dihubungkan terus ke website Shaklee. 

HERBAL BLEND


No comments:

Post a Comment