6 June 2017

ANAK SELALU TIDAK SIHAT ? JANGAN AMBIL MUDAH !

Bila anak semakin bertambah, semakin bertambah juga ragamnya. Lain anak lain perangainya. Begitu juga kesihatannya. Secara semulajdinya, sistem imun anak-anak tidaklah sekuat sistem imun orang dewasa.

Oleh sebab itulah, mereka boleh mudah dijangkiti dengan keadaan sekelilingnya.
Sebagai contoh, ada anak dari rumah sihat je, balik dari tadika/pengasuh dah mula tidak sihat. Ada yang batuk, ada yang selsema, ada juga yang demam. 

Jadi, anak yang kerap sakit atau demam adalah salah satu cara untuk menguatkan sistem imun badan anak tapi juga terlalu kerap tidak sihat dan ia berlarutan, itu petanda sistem imun anak lemah.

Punca sistem imun anak lemah ?
  • Persekitaran yang kurang bersih
  • Kurang vitamin tertentu seperti Vitamin C.
  • Pemakanan yang kurang bernutrisi (kurang sayur dan buahan)
  • Sentiasa terdedah kepada punca-punca jangkitan (di nursery/tadika/pengasuh)
  • Kurang tidur atau kurang lena (Kajian menunjukkan kanak-kanak yang kurang tidur mudah terdedah kepada jangkitan penyakit disekelilingnya).
Kesihatan anak sangat kita jaga ketika masih kecil. Bila mula demam , selsema dan batuk, hati ni memang risau sangat sebab keadaan sekarang tak sama dengan yang dulu. Betulkan ? Kadang kita tidak tahu puncanya dari mana. Antibodi anak lemah, cara megatasinya

Jom saya kongsikan kisah Puan Wan Zainab bt Wan Muhammad. Kisah anaknya yang sejak dari bayi sudah mulai demam dan mudah dijangkiti daripada orang disekelilingnya.

[SUPPLEMEN TERBAIK UNTUK MENAIKKAN ANTIBODI ANAK YANG LEMAH]




Assalamualaikum

Saya Wan Zainab Bt Wan Muhammad. Ibu kepada 2 orang anak lelaki yang sedang membesar. 

Saya ingin ceritakan kisah Shaklee effect anak saya Muhammad Hud. Hud berusia 1 tahun 4 bulan sekarang dan sistem pertahanan badan beliau agak lemah. Seawal usia 2 bulan Hud sudah demam. Bukan sahaja demamtapi diikuti dengan batuk juga selsema. Hud mudah terima jangkitan daripada orang lain.

Hud paling kerap demam berbanding anak pertama. Saya perasan bila demam, Hud akan selsema dan juga batuk. Batuk Hud pula berkahak dan menganggu tidur beliau. Kesian Hud bila batuk.

Umur Hud 7 bulan, saya mula berikan Hud Omega Guard, Nutriferon & Vitamin C. Alhamdulillah, nampak perubahan yang mana selsema dan batuk cepat pulih. Saya tidak risau bila keadaan ini berulang dan saya akan sediakan suplemen sahaja untuk Hud.

Kadangkala jika Hud batuk-batuk, saya juga bawanya jumpa doktor dan doktor akan check paru-paru beliau. Alhamdulillah paru-paru Hud sihat dan cuma batuk-batuk biasa sahaja. Saya risau juga. Maklumlah, masalah Pneumoniamasa kini sangat berleluasa dalam kalangan bayi.

Baru-baru ini Hud selsema dan batuk. Seperti biasa saya cepat-cepat berikan Omega Guard, Vitamin C dan Nutriferon. Dalam amsa 2 3 hari sudah nampak perubahannya.

Kesihatan Hud paling saya risau sebab badan beliau masih kecil dan dalam proses bina dan kuatkan antibodi untuk pertahanan penyakit. Jadi, tugas saya adalah berikan makanan yang terbaik untuk beliau.

Kini, ketiga-tiga suplemen ini adalah suplemen wajib untuk anak-anak saya. Hud sangat gemarkan ketiga-tiganya. Kalau makan Vitamin C, memang takcukup 1biji. Sangat senang ajar dia makan suplemen.

Saranan saya buat ibu-ibu diluar sana, berilah anak-anak anda makanan tambahan supaya badan mereka terlindung daripada sebarang penyakit bawaan Virus. Makanan sekarang ini tak sama macam zaman nenek moyang kita dahulu.

Anak-anak kita perlukan suplemen untuk top up semula nutrisi yang hilang daripada makanan yang kita makan. Tambahan pula, kanak-kanak adalah insan yang suka memilih untuk makan.

Anak-anak kita adalah harta kita. Hargailah dan sayangilah mereka.

**************************************************************************************
Semoga perkongsian ini memberikan kesedaran tentang sistem imun anak-anak anda. Jangan selalu salahkan orang sekeliling jika anak mudah berjangkit. Check dulu permasalahan anak kerana kita tidak tahu tahap kesihatan anak-anak kita. Kita boleh menjaga dengan penjagaan yang rapi tapi sampai bila. 

Anak-anak juga inginkan kebebasan bermain bersama kanak-kanak lain. Mencegah kan lebih baik dari mengubati. Jom sama-sama ubah untuk diri, keluarga serta anak-anak yang kita sayangi.

PERTANYAAN ATAU PESANAN

Sekiranya anda mempunyai sebarang pertanyaan berkaitan suplemen Shaklee, boleh terus hubungi Farah Hanim di talian 0192768114. Saya akan bantu untuk pembelian dan penghantaran kepada anda beserta dengan konsultasi, tips dan cara pengambilannya.

Anda juga boleh terus membuat pembelian secara online melalui e-sell Shaklee dengan menggunakan kad debit atau kad kredit. Kliklink dibawah untuk membuat pembelian dan anda akan dihubungkan terus ke website Shaklee.

SET ANTIBODI ANAK



No comments:

Post a Comment