21 January 2018

RESDUNG BERKURANG BAGI ELAK KEHILANGAN HIDUNG

Resdung merupakan sejenis penyakit di mana terjadinya radangan pada rongga sinus yang disebabkan oleh jangkitan kuman,

'Resdung, juga dikenali sebagai sinusitis / jangkitan sinus atau rinosinusitis, adalah keradangan pada sinus yang menunjukkan gejala/tanda. Tanda dan gejala biasa termasuk lendir tebal dalam hidung, hidung tersumbat, dan sakit pada muka. Tanda dan gejala lain mungkin termasuk demam, sakit kepala, kurang deria bau, sakit tekak dan batuk.

Batuk sering lebih teruk pada waktu malam. Komplikasi yang serius jarang berlaku. Ia ditakrifkan sebagai rinosinusitis akut (ARS) jika ia berlangsung kurang dari 4 minggu, dan sebagai rinosinusitis kronik (CRS) jika ia berlangsung selama lebih daripada 12 minggu.

Resdung akan mengganggu kehidupan harian kita bila sudah semakin teruk. Ada yang memang pagi-pagi akan bersin teruk, apa kata sebelum hilang hidung kita ikuti kisah ini.

[KERANA TAKUT HILANG HIDUNG SAYA IKHTIAR DENGAN SET RESDUNG SHAKLEE]

Nama saya Nurhafizah Zamri. Saya berumur 29 tahun dan sebagai surirumah sepenuh masa. Saya menggunakan Shaklee sejak 2 tahun yang lepas akibat kulit kusam selepas bersalin dan resdung yang agak menggangu setiap pagi hari2 saya sejak dari sekolah lagi. 

Setiap pagi akan kedengaran disetiap ruang rumah kelas ataupun tempat kerja saya bersin setiap pagi..arhhhh malunya...tidak boleh dibayangkan.

Bukan itu sahaja resdung yang saya alami juga mengakibatkan saya alah pada habuk dan makanan. Bukan pada makanan laut seperti sotong udang dan ketam sahaja malah pada semua makanan seperti ayam dan ikan yang tidak fresh juga akan menyebabkan saya mengalami kegatalan pada hidung dan mata. Yang lari teruk mata saya akan membengkak, berair dan gatal kemerahan dengan teruknya.

Boleh bayangkan tak saya juga tidak boleh membeli ayam di Tesco kerana ayam-ayam disana sudah tidak segar lagi. Pasar malam adalah hanya tempat saya membeli makanan basah.

Oleh kerana takutkan kehilangan hidung yang sering diperkatakan saya mula cuba mencari penawar untuk permasalahan saya.

Untuk permulaan saya hanya mengamalkan Vitamin C sahaja dah sebulan kemudian barulah menambah Alfalfa sebagai 1 set resdung.

Saya konsisten makan dalam sebulan dan telah menunjukkan tidak balas bahawa saya tidak lagi bersin diwaktu pagi dan mengalami kegatalan pada mata dan hidung saya.

Saja juga boleh makan makanan laut tanpa berpantang lagi seperti selalu. Alhamdulillah akhirnya saya kelaur dari masalah saya yang menghantui saya bertahun-tahun lamanya sejak dari sekolah lagi.

Terima kasih Allah

Pada mereka yang mengalami masalah seperti saya, anda boleh mencuba Set Resdung Shaklee ini kerana ia sangat berkesan. Saya yakin ia juga berkesan pada anda.
 Selesaikan masalah resdung anda dengan segera. Ini kerana kehidupan lebih bermakna dan mudah menikmati makanan dengan senyuman tanpa perlu tengok sahaja. hehehe. Jadikan sebagai panduan untuk terus kurangkan resdung anda. 

PERTANYAAN ATAU PESANAN

Sekiranya anda mempunyai sebarang pertanyaan berkaitan suplemen Shaklee, anda boleh terus hubungi saya di talian 0192768114. Saya akan membantu untuk pembelian dan penghantaran kepada anda berserta konsultasi, tips dan cara pengambilannya.



Ada juga boleh terus membuat pembelian secara online dengan menggunakan 'go' dibawah ini menggunakan kad debit atau kad kredit. Anda juga akan dihubungkan terus ke website Shaklee untuk pembelian. 
SET RESDUNG SHAKLEE
 

No comments:

Post a Comment